Komentarze: 1
Zaklęcia pradawne- jest to wyjątkowy rodzaj zaklęć, używane były nawet do 2000 lat temu. Kojarzą się głównie z zaklęciami czarnomagicznymi, ale oczywiście są wyjątki. Wielu uważa, iż właśnie dlatego straciły już swoją moc. Zostały one także częściowo wyparte przez współczesne, aczkolwiek słabsze odpowiedniki. Przykładem może być Mortaddin, który zastąpiła znacznie słabsza Avada Kedavra, zabijająca tylko jeden organizm na raz. Wszystkie zaklęcia pradawne potrafili opanować tylko wybitni i wielce uzdolnieni magowie.
Zaklęcia pradawne dzielą się na: podstawowe, ponadpodstawowe, potężne i elitarne.
Zaklęcia pradawne, podstawowe:
Bloodblons- Jest to właśnie zaklęcie, o którym mówiłam na początku. Zostało użyte na Harrym Potterze przez jego mamę Lily Potter w celu ochrony przed Voldemortem. Jest to zaklęcie obronne, które można rzucić tylko i wyłącznie, gdy posiadamy z daną osobą więzy krwi.
Mortaddin- Potrafi zabić 300 smoków za jednym razem. Jedynym zaklęciem, które jest w stanie je odbić jest Mythal.Jego słabszym odpowiednikiem jest Avada Kedavra.
Mythal- to potężne zaklęcie obronne. Przeważnie chroni szkoły magii i domy potężnych czarowników. Jako jedyne broni przed Mortaddin oraz Rakhyll.
Nigtycryt - zaklęcie, które teleportuje jakąkolwiek rzecz z jakiegokolwiek miejsca na Ziemi do naszego miejsca położenia. Rozmiar przedmiotu nie ma znaczenia - może być to fortepian, szafa, czy piórko. Jego słabszy odpowiednik Accio.
Zeiutmy - klątwa, która zamienia człowieka w diabelstwo (półczłowiek, półprzekleństwo). Zostaje w rodzinie na zawsze, przenosi się z pokolenia na pokolenie. Inaczej nazywana Klątwą Diabelstwa.
Zaklęcia pradawne, ponadpodstawowe:
Eure – wytwarza magiczną tarczę, pochłaniającą moc każdego możliwego (tylko i wyłączenie!) czarnomagicznego zaklęcia. Na inne zaklęcia nie działa. Stworzone w X wieku przez Vincenta de Abbys. Opanował je Felix Vioor de McBlack. Tylko potomkowie tych panow byli w stanie ponownie opanowac zaklecie.Obecnie sa to: Alexis Felix de McBlack i Rivius Ashelback.
Bernicovius – osoba, na którą zostanie rzucone owe zaklęcie, zostaje spalona na popiół (tzw. Żywy ogień)
Vindex - to najpotężniejsze zaklęcie obronne, nie broni jedynie zaklęcia Mortaddin oraz Rakhyll.
Mortifera somnus – zaklęcie, przed którym nie można się obronić. Może zostać rzucone przez osobę, która nigdy nie zabiła niewinnego człowieka tylko i wyłącznie na osobę, która dokonała tego czynu. Owy morderca zasypia na 24 godziny. Jego ciało zamiera. Po tymże czasie budzi się w ogromnym lęku. Przez tydzień nie może rzucić żadnego zaklęcia, wymagajacego większych zdolności. Daną osobę nachodzą myśli o zadośćuczynieniu. Jeśli wyrazi skruchę, już nigdy nie będzie w stanie rzucić czarnomagicznego zaklęcia. Zaklęcie odkrył Quiddiv Harr. Przez długi czas było nieznane, ponieważ umarł. Jego notatki zostały jednak odnalezione przez Alexisa Felixa de McBlack i Riviusa Ashelback
Rakhyll – powoduje śmierć, oddzielając ciało od duszy. Ochronić może przed nim tylko Mythal.
Zaklęcia pradawne, elitarne:
Galdivicros – dzięki temu zaklęciu na danym obszarze zaczyna panować określona zaraza.
Senurcjur– zaklęcie rzucane jako kara za złe postępowanie. Zmieniało danego skazańca w zwierzę i dawało mu nieśmiertelność (oczywiście pod postacią owego zwierzęcia). Jego efekt kończył się wraz ze zrozumieniem swojego błędu i zadośćuczynieniem.
Vamdutios- Te zaklęcie pozwalało na zmianę panującej pogody.
Zaklęcia pradawne, potężne:
Tirietos – potrafi zmienić każdy organizm w skałę. Po odczarowaniu dana osoba/roślina żyje dalej normalnie.
Quesquo – przeciwzaklęcie do zaklęcia Tirietos.
Efratio– zaklęcie to jest nieodwracalne. Zmienia człowieka w zombie.
Untrichio – powoduje, iż dana osoba zasypia na zawsze. Tak jak Efratio, jest nieodwracalne.